Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoleudvikling

Følgende udviklings og indsatsområder ønsker skolen fokus på:

  • Sammen om skolen

  • Medarbejderinddragelse

  • PU

  • Tirsdagsmøder

  • Fællesskab

  • Foredrag

  • PLC – team

Skolen er ikke bedre end de medarbejdere der er i den. Derfor er det vigtigt personalet bliver set og hørt og derfor har vi vores værdier. Vores PLC er utrolig vigtigt og med til at højne det digitale, herunder portaler, bøger, udstillinger, læring m.m. Der er også tilknyttet en læsevejleder og på den måde repræsenterer de en stor del af vores fagrække og er en stor del af vores skoleudvikling. Vi prioriterer det utroligt højt, og er med til at skabe den røde tråd gennem hele skolen. Skolebestyrelsen er også en vigtig del af skolens udvikling og er inddraget i diverse beslutninger. Vores tirsdagsmøder tager udgangspunkt i skoleudvikling og medarbejderne har stor indflydelse på indhold, herunder oplæg omkring AI og ChatGPT. Alle medarbejdere har derfor arbejdet med dette, herunder positive/negative effekter. Vi har også arbejdet med Omsorgstræthed med foredragsholder Anne Mette Sohn, hvor alle medarbejdere var samlet en aften. Vi er udfordret på mange elevsager, klasselæreropgaven, elever med store udfordringer. Efterfølgende har vi arbejdet med den enkeltes ”opgave” i dette. Vi har mange nyansatte og har derfor brugt tid på at fortælle og orientere omkring vores ordblindeindsats samt andet af relevans for dem. Vi har genskabt vores PU udvalg (alle afsnit er repræsenteret, TR m.v.), for at give personalet mulighed for mere indflydelse og input til vores dagligdag, samt udveksling af information på tværs af skolen. Vi har også arbejdet med Antimobbestrategi, mobilregler, skærmtid m.m. 

 

Samtaleemner bestemt af kommunalbestyrelsen/forvaltning:

Hvordan arbejder skolen med fastholdelse?

Vores fraværsprocent ligger på middel. Vi følger op på fravær jævnligt og samarbejder med socialrådgivere, samt øvrige samarbejdspartnere.

Segregering:

Vores procentdel er høj og skyldes bl.a. socioøkonomiske forhold, men vi er også udfordret i andre sammenhænge. Der segregeres for mange elever og vi er opmærksom på at kigge på andre løsninger.