Kommunikation mellem skole og hjem

Formål:

Kommunikation mellem skole og hjem skal sikre, at skolen og forældrene samarbejder omkring klassen og det enkeltes barns udvikling, så alle elever trives godt og får mest mulig læring.

Mål:
Kommunikationen mellem skole og hjem opleves af alle parter som anerkendende, åben og respektfuld.
Alle forældre og ansatte ved, hvem de skal kontakte i forskellige situationer.
Forældre kan holde sig opdateret omkring såvel de praktiske som de indholdsmæssige dele af deres barns skoledag.
Skolen informeres om væsentlige forhold i familien, som har betydning for elevens skolegang.

Skolens ansvar:
Skolen tilstræber at kommunikere tydeligt og rettidigt til forældrene.
Skolen sikrer, at alle forældre er informeret om, hvem de skal kontakte i forskellige situationer.
Skolen informerer så hurtigt som muligt en elevs forældre, hvis der opstår faglige eller trivselsmæssige udfordringer.
Skolens ansatte svarer så hurtigt som muligt på henvendelser fra forældrene – som hovedregel indenfor 2 arbejdsdage.

Forældrenes ansvar:
Forældrene holder sig orienteret om deres barns skolegang.
Forældrene kontakter skolens personale via Aula.
Forældrene skal som udgangspunkt orientere skolen, hvis der er væsentlige forhold i familien, som har betydning for elevens skolegang.

Revideret og godkendt i skolebestyrelsen 22. august 2023