Trivselsmålinger

Trivselsmålingen skal gennemføres årligt blandt eleverne i børnehaveklassen og på 1.-9. klassetrin på alle folkeskoler, herunder de kommunale specialskoler.

Trivselsmålingen skal gennemføres som led i undervisningen og det har ikke følger for en elev, hvis vedkommende ikke gennemfører trivselsmålingen, for eksempel på grund af sygdom eller andet fravær, (Børne og undervisningsministeriet).

Brårup skole skal gennemføre den National trivselsmåling en gang om året, typisk i perioden januar til marts. Trivselsmålingerne er en statistisk rapport og hermed er den anonym, hvor man kan se resultatet på klasse, årgang og skoleniveau. På denne måde er det en screening, af et her og nu billede for hvordan det går med trivslen. Trivselsmåling set på klasseniveau kan bruges til at lave opfølgende indsats i klassen.

National trivselsmåling består af 40 spørgsmål til elever i 4.klasse til 9.klasse og 20 spørgsmål for elever fra 0.klasse til 3.klasse.

Skolebestyrelsen på Brårup skole, vil årligt gennemgå og analysere National trivselsmåling for hvad trivselsmålingen giver udtryk for.

Klassetrivsel.dk
Skive kommune har abonnement på Klassetrivsel.dk, der er et trivselsværktøj til Brårupskoles undervisere, ledelse og trivselsvejledere. Der gør det muligt, at få indsigt i elevernes aktuelle trivsel og relationer, på denne måde har man et måleværktøj for at arbejde med klassens, og hver enkelt elevs trivsel.

Klik her for at finde detaljeret dokumentation og tal.